runner cyclist skio
Inov-8
nsc
monarex
atex
NLC
Nadacia SPP
Aone
Metrostav
BSK
Freeway

Slovenský rebríček jednotlivcov Nová Bošáca

  • Vytvoril: Igor Patráš
  • Dátum: 13.09.2016 09:08:13

Náročný rebríčkový víkend plný skvelých výkonov.

    

 

Oblé pahorky Bielych Karpát s charakteristickou  mozaikou  lesov, lúk,  pasienkov, polí  či kopaničiarskych  usadlostí patria medzi menej známe oblasti Slovenska. Spojené úsilie klubov ŠK Sandberg a Slovan Luhačovice sem prinieslo orientačný beh po viac ako tridsiatich rokoch. Výber vhodného terénu nebol jednoduchý, celé územie sa nachádza v Chránenej krajinnej oblasti Biele Karpaty a povoľovacie procesy komplikovali aj rozdrobené vlastnícke vzťahy.



Ani mapovanie, hoci prebiehalo v réžii skúsených mapárov Zdeňka Lenharta a Evžena Cigoša, nebolo jednoduché a trvalo takmer mesiac.  Terén bol rôznorodý, od čistých bukových lesov, cez terénne členité zosuvy až po husté bukové mladiny s popadanými stromami. Napriek všetkým problémom sa napokon podarilo pripraviť už 53. ročník pretekov o Jelení paroh  a Kravský roh s neobvykle širokým štartovým poľom. Vďaka spojeniu s Moravským rebríčkom B sme privítali v sobotu na štarte 670 pretekárov, čo robí toto podujatie v tomto roku druhým najväčším podujatím a predstihlo tradičné silné preteky CESOM a Karst Cup.


S potešením môžeme konštatovať, že najpočetnejšie boli zastúpené hlavne dorastenecké kategórie, takže nám rastie nová, sľubná generácia. Nehovoriac o kategórii detí so prievodcom, ktorých sme napočítaliaž 56!

V sobotu sa pretekári za slnečného a netradične horúceho počasia poriadne vytrápili na fyzicky náročnej dlhej trati, ktorú postavil Rado Jonáš.V hlavnej mužskej kategórii zvíťazil po neistom rozbehu (6. miesto na 1. KS) Michal Krajčík z ATU Košice.
Trať v dĺžke 9,8 km (prevýšenie 555 m / 16 KS) absolvoval v čase 80:13 s náskokom 3:29 pred Osvaldom Kozákom z Tesly Brno.


Na ženskej trati (6,9 km, 305 m, 15 KS) dominovali moravské bežkyne, najrýchlejšia bola Natalia Hiklová (Žabovřesky Brno) s časom 59:52, zo Sloveniek najrýchlejšia Silvia Chupeková (VZA) skončila až na piatom mieste so stratou viac ako 10 minút.

Preteky a výber postupov výrazne ovplyvnilo i horúce počasie, napriek až ôsmim občerstvovačkám na postupoch i vybraných kontrolách. Nedeľná stredná trať (middle), ktorú postavil Richard Balogh, bola i vďaka vysoko položenému štartu fyzicky menej náročná a samozrejme i kratšia.
Mužskú hlavnú kategóriu vyhral Osvald Kozák z Tesly Brno časom  45:55, pred Michalom Krajčíkom (TKE), ktorý vo vyrovnanom súboji stratil len dve sekundy. Na 4,9 km  trati                     s prevýšením 230 m a 20 kontrolami skončil na treťom mieste Marián Dávidík z Kobry so stratou 0:31.

Pri neúčasti Chupekovej sa na nedeľnej trati podarilo medzi moraváčky dostať aj Tereze Miklušovej (RBA). Skončila tretia (+ 5:30) za Zdenkou Kozákovou (TJ Tesla Brno), ktorá trať absolvovala v čase 46:08 a za Evou Pekárkovou (SKOB Zlín, + 2:16).

V mnohých ďalších kategóriach priama konfrontácia slovenských pretekárov s moravskými B-čkami nedopadla  práve lichotivo, ale veríme, že poskytla aspoň mnoho impulzov na ďalší tréning.

Ako hovorí predseda klubu, Rado Jonáš: ,,Konfrontáciu našich pretekárov s blízkym zahraničím považujeme za veľmi dôležitú a spolu s kvalitnými mapami tvorí základ organizácie našich pretekov. Som veľmi spokojný  s účasťou a myslím, že na tomto základe môžeme stavať aj v budúcnosti.``

Na záver podujatia odovzdal starosta obce Nová Bošáca, p. Ing. Ján Žucha, aj putovné trofeje najlepším pretekárom v súčte za oba dni. Jelení paroh získal už po  siedmy raz (!)
Michal Krajčík. Okrem tohoto ročníka si ho vybehal už aj v rokoch 2003, 2004, 2005, 2007, 2013 a 2015.

Rovnocenná trofej Kravský roh v ženskej kategórii poputuje po prvý krát na Moravu, získala ju zaslúžene Zdenka Kozáková z KOS TJ Tesla Brno. Okrem putovných trofejí bude víťazov hriať aj produkt z okolitých kopaníc - pravá Bošácka slivovica a hruškovica. Veríme, že spolu s ďalšími lokálnymi cenami (sušené hrušky, ovocné šťavy) bude pripomínať návštevu tejto orientačne málo využívanej lokality.

  

 

comments powered by Disqus